VEZETÉSBIZTONSÁGI
VIZSGÁLATOK

A spanyol Audi és a világ egyik vezető szemkamerát gyártó cégének (Tobii) közös kutatásából kiderült, hogy a gépkocsi vezetésekor az idő, jelentős részét (főleg megszokott útvonalon) „robot pilóta” üzemmódban „töltjük”, vagyis fogalmunk sincs, hogy mi történt velünk út közben.

Vajon ez a tény milyen balesetbiztonsági kockázatot rejt magában?

 

 

Tanpályás
képzés

Egy baleseti kockázati helyzet felméréséhez és elkerüléséhez alapvetően négy tevékenység megléte szükséges: érzékelés, észlelés, megértés, a megfelelő cselekvési sor kiválasztása és végrehajtása.

A zárt terű tanpályák arra adnak lehetőséget, hogy különböző baleseti helyzeteket biztonságos körülmények között szimuláljanak, és azok érzékelését, észlelését, megértését, és a megfelelő cselekvési sor legoptimálisabb végrehajtását begyakorolják.

Szemkamerás
vezetésellenőrző rendszer

A vezetés közbeni események sokszor nem tudatosulnak bennünk. Mindenkivel történt már olyan, hogy megérkezik valahova, de nem is tudja pontosan hogy mi történt az út során. Ezt az automatikus vezetési állapotot a döntési folyamat tudattalan, automatikus és érzelmi alapú folyamatai határozzák meg.

 

A szemkamera éppen azt mutatja meg, hogy ezekben az automatikus vezetési szakaszokban milyen rossz beidegződések vannak, melyek baleseti kockázatot jelentenek!

 

Elalvásgátló
eszköz

A vezetés közbeni fáradási folyamat végső és legnagyobb baleseti kockázatot jelentő fázisa az elalvás.

Azonban pontosítanunk kell, mert a vezetés közben a környezettel történő kommunikáció megszűnésének, nem az elalvás a tényleges feltétele. Az alvás, úgynevezett mikro alvási fázisok előzik meg, melyek az elalvás előtt egyre sűrűbben jelentkeznek. Ezt a folyamatot már éreztük, mikor a hosszú autópályákon néha ki-ki maradnak másodpercek. Ennek a folyamatnak a megelőzésén dolgozunk.

 

 

helyszin 1147 BUDAPEST
CSÖMÖRI ÚT 18.
III. EMELET 7-ES AJTÓ
HUNGARY


 

mobil

RÉTI ISTVÁN
+36 30 7477 2479
info@etresearch.hu
 twitter  facebook  gplus  instagram